روانشناسی همسران-۶۴۵

روانشناسی همسران-۶۴۵

واقعاً حیف است!
فکری به حال زندگی مشترک بکنید

اگر روابط شما و همسرتان خوب نیست و نمی‌توانید با یکدیگر رابطه دوستی داشته باشید، نگران نباشید. راه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها به سلامت زندگی مشترک کمک کنید. از جمله:

عذرخواهی کنید
یکی از راه‌ها این است که غرور خود را کنار بگذارید و از همسرتان بابت اشتباهات خود معذرت بخواهید، زمانی را برای صحبت کردن با همدیگر در نظر بگیرید و در مورد مشکلاتی که وجود دارد با آرامش و محترمانه حرف بزنید. در مورد آنچه پیش آمده مصالحه کنید و اگر احساس کردید گفتگو به مسیر نادرست کشیده شده، آن را متوقف کنید. مصالحه کردن اولین قدم برای تصحیح رابطه و حفظ زندگی مشترک است و وقتی با یکدیگر مصالحه کنید، دوباره می‌توانید از بودن در کنار یکدیگر احساس راحتی کنید.
آیا به یاد می‌آورید چه زمانی برای اولین بار همسر خود را دیدید؟ یادتان می‌آید چطور زندگی خود را با او شریک شدید و روزهای زندگی را با یکدیگر چگونه گذراندید و هرگز از بودن با یکدیگر خسته نشدید؟ حالا وقت آن است که همه چیز را به حالت قبل برگردانید.

بازسازی روابط عاشقانه
دومین قدم برای حفظ و شادابی زندگی مشترک بازسازی روابط عاشقانه‌ای است که زمانی با یکدیگر داشته‌اید. به طور حتم یک ارتباط درست و منطقی عاملی مهم برای بازسازی روابط عاشقانه است. از نگاه‌های محبت آمیز به یکدیگر غافل نشوید.
رمانتیک و با احساس باشید. خود را برای یکدیگر بیارایید و آراسته و مرتب باشید بعد از این کارها، نوبت به آن می‌رسد که قدم آخر را بردارید.

برای کنار هم بودن وقت بگذارید
برنامه‌ریزی کنید تا در طول هفته حداقل یک بار با همسر خود بیرون بروید و سعی کنید به شما خوش بگذرد. بیرون رفتن از خانه می‌تواند کمک زیادی به ایجاد روابط عمیق و صمیمانه بکند. به رستوران مورد علاقه خود یا به جاهای دیدنی شهر بروید. این کار به همسرتان نشان می‌دهد که شما مراقب او هستید و به او فکر می‌کنید. در کنار تمام این توصیه‌ها، راه و روش مخصوص به خود را نیز برای ایجاد صمیمیت پیدا کنید و از آن‌ها برای حفظ زندگی مشترک به بهترین شکل ممکن بهره بگیرید و قدر با هم بودن را بدانید. با هم بودن لطفی دارد که هرگز نباید آن را نادیده گرفت.