برداشت دوم-۶۴۵

برداشت دوم-۶۴۵

معرفي جديدترين فيلمهاي خانوادگي سينماي جهان

 

«چرخش»
THE TURNING
کارگردان: فلوریا سیگسموندی. نویسندگان فیلمنامه: کری و چاد هیز. مدیرفیلمبرداری: دیوید اونگارو. موسیقی متن: ناتان بار. تدوین: دواین دانهام و گلن گارلند. بازیگران: مکنزی دیویس (کیت)، بروکلین پرنس (فلورا)، فین ولفهارد (مایلز)، باربارا مارتن (خانم کروز)، دنا تامسن (دوشیزه جسل).
محصول: ۲۰۲۰ آمریکا.
مدت: ۹۴ دقیقه.
کیت زن جوانی است که در مدرسه به تدریس مشغول است. او که علاقه زیادی به ادامه کارش ندارد، پیشنهاد کاری مناسبی دریافت کرده و عازم یک خانه روستایی بزرگ و قدیمی می شود. از او خواسته شده تا از دختربچه‌ای یتیم به نام فلورا نگهداری و پرستاری کند. این در حالی است که فلورا تحت سرپرستی عمویش قرار دارد. کیت که خودش کودکی پرماجرایی داشته (مادرش دچار بیماری روانی شده و پدرش هم خانه را ترک کرده)، خیلی زود به فلورا علاقه‌مند می شود. اندکی بعد، مایلز برادر فلورا که از مدرسه شبانه روزی اخراج شده از راه می رسد. مایلز نوجوانی پرخاشگر با روحیه تهاجمی است که حضورش می‌تواند برای کیت خطرساز باشد. پس از مدتی، کیت به این نتیجه می‌رسد که مایلز تحت تاثیر ارواح قرار گرفته و روح اش توسط ارواح خبیث تسخیر شده است. ارواحی که کیت حضورشان را در آن خانه قدیمی مرموز کاملا احساس می‌کند. تا اینکه …

«گرتل و هانسل»
GETEL AND HANSEL
کارگردان: آز پرکینز. نویسنده فیلمنامه: راب هایز. براساس کتاب هانسل و گرتل نوشته برادران گریم. مدیرفیلمبرداری: گالو اولیورز. موسیقی متن: رابین کودرت. تدوین: جولیا وانگ. بازیگران: سوفیا لیلیس (گرتل)، ساموئل لیکی (هانسل)، چارلز بابالولا (مرد هیزم شکن)، آلیس کریگ (هولدای ساحره) و یان کنی (شوالیه).
محصول: ۲۰۲۰ آمریکا، کانادا و ایرلند.
مدت:۸۷ دقیقه.
گرتل و هانسل خواهر و برادری هستند که در کنار مادرشان زندگی می‌کنند. شیوع طاعون در اروپا، زندگی آنها را هم تحت تاثیر قرارمی‌دهد و مادر آن‌ها برای زنده ماندن خود، فرزندانش را از خانه بیرون می‌کند!. گرتل همراه هانسل که چند سالی از او کوچک تر است، به راه می افتند و شبی را در کنار مرد مهربان هیزم شکن می‌گذرانند. این دو پس از گرفتن غذا از هیزم شکن، در جنگل به راه خود ادامه می‌دهند، اما به اشتباه قارچی را می خورند که اثرات سوئی روی آنها دارد!
هانسل و گرتل در حالی که از گرسنگی جانی در بدن ندارند، با پیرزنی عجیب و مرموز به نام هولدا مواجه می‌شوند که به آنها پناه و غذا می دهد. از آن جا که هانسل بیش از هر چیز به پر کردن شکمش توجه دارد، هدف هولدا که جادوگری خبیث محسوب می شود، نیست. بلکه او به گرتل توجه دارد و می‌خواهد با نفوذ به درون او، پی به رگه‌های تاریک درونش برده و تقویت شان کند. این در حالی است که …