عجیب، اما واقعی-۶۴۵

شاهکار هنری یک معلم

معلم جوانی در یکی از استان‌های چین به دلیل صرف سه ماه برای ترسیم دقیق یک شاهکار سنتی با گچ و هشت تخته سیاه مورد تحسین قرار گرفت. هنگامی که این معلم هنر تصمیم گرفت نسخه‌ای از این شاهکار هنری سنتی را بکشد فقط قصد داشت برای دانش‌آموزانش کار جالبی انجام داده باشد تا پس از بازگشت از دوران قرنطینه آن‌ها را شگفت‌زده کند. به احتمال زیاد او قصد نداشت ۸ تخته سیاه را کنار هم بگذارد و ۵ سطل گچ و حداقل سه ماه تلاش صرف این کار بکند. این نقاشی که «در امتداد رودخانه» نام دارد پایتخت سلسله سانگ را به نمایش می‌گذارد و به عنوان مونالیزای چین شناخته می‌شود. نسخه اصلی این اثر هنری به ندرت به نمایش گذاشته می‌شود، چون بسیار شکننده است و به قرن دوازدهم میلادی بر‌می‌گردد. تاکنون چندین بار از این اثر کپی شده است.

گربه‌ای که سمبل مقاومت شد
این گربه با نژاد بریتانیایی در ووهان چین سمبل مقاومت شناخته شده است. چون توانسته است ۴۰ روز در آپارتمان قفل شده زنده بماند، پس ما هم می‌توانیم انزوا و فاصله اجتماعی را تحمل کنیم.
اعضای خانواده‌ای که این گربه با آن‌ها زندگی می‌کرد، مجبور شدند یکی پس از دیگری به علت آلودگی به ویروس در بیمارستان بستری بشوند و این گربه که باردار هم بود مجبور شد تنها در خانه بماند. از آنجا که اعضای خانواده نمی‌دانستند خانه شان به ویروس آلوده است یا نه، کسی را برای نگهداری او نسپردند و حتی به او سر نزدند. تنها کاری که کردند این بود که کیسه غذای گربه را برایش گشودند و بهترین‌ها را برایش آرزو کردند. در بالکن را هم برایش باز گذاشتند و آنجا مقداری آب قرار دادند. وقتی پس از ۴۰ روز بی‌خبری، صاحبان گربه به خانه برگشتند او را صحیح و سالم همراه با ۴ بچه گربه پیدا کردند، از این بابت خیلی خوشحال شدند. با وجود اینکه وزن گربه نصف شده بود، اما بچه گربه‌‌ها کاملاً سالم بودند.

هنرمندی که با دو دست، نقاشی می کشد

کشیدن طرحی که شباهت زیادی به اصلش داشته باشد مشکل است، حال اگر این کار با دو دست انجام بشود، کاملاً غیرممکن به نظر می رسد. کالین لارک وکیل و هنرمند آماتور در دیترویت، اخیرا به دلیل توانایی‌اش برای ترسیم آثار هنری با دو دست آن هم به طور همزمان، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. او رنگ متفاوتی برای هر دست انتخاب می‌کند تا تکنیک جنجالی او برجسته تر شود. این مرد جوان می‌تواند پرتره افراد مشهور، شخصیت‌های نمادین فیلم‌ها، حیوانات و مناظر طبیعی را به طور همزمان با دو دست نقاشی کند. این هنرمند، مهارت خود را در طول زندگی پنهان کرده بود و اخیراً پس از الهام گرفتن از یک سخنرانی انگیزشی اقدام به ارسال عکس و کلیپهایی در اینستاگرام کرد و استعداد مبهم خود را به نمایش گذاشت.

مرد اسپانیایی که در آپارتمان کوچکش ۶۱ کیلومتر دوید

این دونده ۴۱ ساله اسپانیایی برای نشان دادن اینکه قرنطیه بهانه‌ای برای غفلت از ورزش روزانه نیست، در مدت ۱۰ ساعت ماراتن ۶۱ کیلومتری در آپارتمانش انجام داد. او به جای تماشای تلویزیون، چرت زدن و مشغولیت در رسانه‌های اجتماعی، خود را درگیر کرد تا قوه ورزشکاریش از کار نیافتد. او اطلاعات به دست آمده از دو ماراتنش را با یک برنامه تلفنی هوشمند به اشتراک گذاشت و شاهکارش را به متخصصان سلامتی اهدا کرد.

تغییر شکل دست پس از پیوند

پزشکان هندی اخیرا از عمل پیوند دو دستی خبر دادند که سه سال پیش انجام شده است. آن‌ها متوجه شده‌اند که پوست دست‌های پیوند زده شده برای مطابقت با پوست سایر نواحی بدن، تغییر رنگ داده است.
زن ۲۱ ساله‌ای که در اثر تصادف، هر دو دستش را از دست داده بود، تحت پیوند دست قرار گرفت. پزشکان به طور معجزه آسایی موفق شدند دستهای اهدا شده‌ای را به او پیوند بزنند. عمل جراحی او به مدت ۱۳ ساعت طول کشید و ۲۰ جراح و ۱۶ متخصص بیهوشی درگیر آن شدند. دست‌های پیوند زده که متعلق به یک مرد بود به تدریج به ظرافت دستان او رسید و پس از مدتی رنگ آن نیز تغییر کرد و به رنگ پوست طبیعی او درآمد. پزشکان بر این باورند که هورمون‌های زنانه در این زمینه نقش بسزایی داشته‌اند.

ماکتهای مقوایی قابل راندن از انواع وسایل نقلیه

عده‌ای از علاقمندان به اتومبیل در ویتنام توانسته‌اند با ساختن ماکت‌های مقوایی از اتومبیل‌های اسپرت گران‌قیمت و موتورسیکلت، آن‌ها را برانند. آن‌ها توانسته‌اند با استفاده فلزات قراضه و قطعات وسایل نقلیه و مقوا به مقدار زیاد، این وسایل نقلیه را بسازند.