از نگاهی دیگر- ۶۴۵

از نگاهی دیگر- ۶۴۵

لگو ۲
«لگو ۲» اثر خوش ساختی است که ادامه‌ای بر قسمت یک همین انیمیشن است. این انیمیشن که به سبک دیجیتال ساخته شده از اسباب بازیهای لگو استفاده میکند. این اسباب بازیها که شهرت جهانی دارند مجموعهای از قطعات کوچک اند که با کنار هم قرار دادن آنها می توان اشکال مختلفی را به وجود آورد. در قسمت یک انیمیشن با امت آشنا شدیم که یک کارگر ساختمانی است و در پی اتفاقاتی شروع به ماجراجویی می کند تا دنیای لگویی خود را از شر شخصیت بد داستان نجات دهد. در قسمت دوم ماجراجویی امت ادامه دارد منتهی این بار موجوات فضایی به شهر لگوها حمله می کنند و امت و دوستانش دوباره باید شهر را نجات دهند. هرچند که این انیمیشن یک اثر تبلیغاتی محسوب می‌شود اما از آنجایی که اسباب بازی لگو در دسترس اغلب کودکان است به خوبی می‌تواند قوه تخیل کودکان و نوجوانان را درگیر کند و خلاقیت کودکان را پرورش دهد. از این رو می تواند سرگرمی مناسبی برای آن ها باشد. به خصوص با دوبله جذابی که برای این انیمیشن انجام شده است.

مرگ سوپرمن
«مرگ سوپرمن» جزو مجموعه انیمیشن هایی است که با محوریت شخصیت ابرقهرمانی سوپرمن ساخته شده است. این انیمیشن محصول سال ۲۰۱۸ است. داستان این انیمیشن درباره نبرد سوپرمن و اعضای لیگ عدالت در برابر شخصیت شروری به نام «دومزدی» است. سوپرمن کاراکتر ابرقهرمانی بسیار مشهوری در جهان است. شخصیتی که قدرت های ما فوق بشری دارد و به مبارزه با بدی ها می پردازد. کاراکتر سوپرمن برای اولین بار در سال ۱۹۳۸ ساخته شد و از آن سال به بعد در آثار بسیاری از جمله کمیک، انیمیشن و فیلم حضور پیدا کرده است. با توجه به ژانر ابرقهرمانی انیمیشن، این اثر مناسب سنین نوجوانی به خصوص پسرها است. «مرگ سوپر من» سعی بر ارایه‌ مفاهیمی همچون عدالت، مبارزه با بدی‌ها و فداکاری به مخاطبان دارد. نوجوانان از آنجایی که حس همذات پنداری قوی دارند به خوبی با شخصیت های ابرقهرمانی مثل سوپرمن می توانند همراه شوند و با قدرت تخیل خود از دیدن آن لذت ببرند. البته این انیمیشن همانگونه که از نامش پیداست با مرگ این شخصیت ابرقهرمانی همراه است که این خود نکته ای است که می تواند احساسات مخاطبان و طرفداران این شخصیت را برانگیزد. اگر فرزند شما از طرفداران سوپرمن است این انیمیشن را به شما پیشنهاد می کنیم.

زندگی مخفی حیوانات خانگی
«زندگی مخفی حیوانات خانگی» محصول سال ۲۰۱۵ است. انیمیشنی درباره حیوانات خانگی که در یک شهر بزرگ زندگی می کنند. شخصیت اصلی داستان یک سگ به نام «مکس» است که در کنار صاحب خود زندگی می کند. صاحب مکس، سگ دیگری به نام «دوک» را به خانه می آورد و این شروع ماجراهایی است که بین این دو حیوان رخ می دهد. این انیمیشن با واسطه حضور شخصیت های حیوانی از جمله سگ، گربه، خرگوش، همستر و دیگر حیوانات می تواند برای کودکان بسیار جذاب باشد، البته استفاده از طنز و همچنین موقعیت های خنده دار‌ بر جذابیت این انیمیشن افزوده. اگر فرزند شما دوستدار حیوانات است این انیمیشن می تواند هم جذاب و هم دارای نکات آموزشی خوبی برای نگه داری از حیوانات باشد.
وجود شخصیت های بامزه و البته دوبله جذاب، این انیمیشن را به گزینه مناسبی برای دیدن تبدیل کرده است. زندگی مخفی حیوانات خانگی اثر خوبی است تا هم شما و فرزنداتان را سرگرم کند و هم او را با دنیای حیوانات کمی آشنا کند.

به پیش
انیمیشن «به پیش» محصول سال ۲۰۲۰ و توسط کمپانی دیزنی و پیکسار ساخته شده است. پیکسار کمپانی است که پیشتر آثاری همچون «داستان اسباب بازی» و «در جستجوی نمو» را ساخته است. «به پیش» درباره سرزمینی است که موجودات جادویی در آن زندگی می کنند اما به مرور زمان جادو از یاد مردمان این سرزمین رفته است. حالا دو برادر در تلاش هستند که سفری پرماجرا را آغاز کنند تا دوباره جادو را به یاد مردمان این سرزمین بیاندازند.
کمپانی پیکسار از جمله معروف‌ترین استودیوهای انیمیشن سازی است که همواره در آثار خود سعی بر نوآوری دارد. انیمیشن به پیش نیز با ایده جدید خود یعنی استفاده از مفهوم جادو در کنار تلاش برای نشان دادن قدرت و پیوند خانوادگی سعی دارد به کودکان یاد دهد که خانواده اهمیت بسیاری دارد. همچنین به دنبال این است که مفهوم خانواده و ارتباطات خواهر و برادری و قدرتی که این ارتباطات دارد را به عنوان نقطه قوت هر جامعه ای نشان دهد.
این اثر به عنوان کلاس آموزشی با زبانی ساده و کودکانه یادآور می‌شود که هر کس می‌ تواند به برادر یا خواهر خود تکیه کنند.